رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از اجرای برنامه «پزشک خانواده شهری» با توجه به جمعیت ۶۰ هزار نفری شهری این شهرستان خبر داد.

دکتر الهه عزتی گفت: ۵۶ شهرستان در کشور برای اجرای برنامه «پزشک خانواده شهری» انتخاب شده‌اند که شهرستان اسدآباد نیز جزو این شهرستان‌ها به عنوان پایلوت خواهد بود.

او افزود: در این برنامه خانواده‌ها به راحتی می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند و انتخاب سالم برای پزشک داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به چگونگی اجرای این برنامه بیان کرد: در اجرای این برنامه به ازای هر ۳۰۰۰ نفر باید یک پزشک و به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت وجود داشته باشد.

عزتی گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت ۶۰ هزار نفری شهری شهرستان اسدآباد برای اجرای این برنامه نیازمند ۲۰ پزشک و ۴۰ مراقب سلامت و ماما خواهیم بود.

او گفت: در شهرستان اسدآباد ۴ مرکز جامع سلامت و ۲ پایگاه بهداشتی وجود دارد، این در حالی است که برای اجرای این برنامه به ۷ تا ۱۰ پایگاه بهداشتی نیاز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: برای آغاز کار فعلا باید این میزان کمبود فضا را با استفاده از ساختمان‌های اجاره‌ای و با کمک مراقبان سلامت و ماما‌ها آغاز کنیم.

او تصریح کرد: برای رغیب پزشکان به شرکت در برنامه «پزشک خانواده شهری» مشوق‌هایی پیش‌بینی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار